здоров\'я

ОРГАНІЗАЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ, ЯКІ ВІДВІДУЮТЬ ДНЗ САНАТОРНОГО ТИПУ ТУБЕРКУЛЬОЗНОГО ПРОФІЛЮ

ДНЗ № 2 - єдиний дошкільний заклад в м. Прилуки санаторного типу туберкульозного профілю. Тому, всю освітньо — виховну роботу педагогічний колектив спрямовує на розвиток фізичного, психічного та духовного здоров'я дітей.

Екологія, нестійкий рівень життя людей, постійні стреси, нездоровий спосіб життя підривають захисні сили організму як дорослих, так і дітей.

У дитячому віці імунна система тільки формується, тому діти в першу чергу схильні до її ослаблення.

Рівень рухової сфери дитини напряму залежить від його здоров'я, тому в ДНЗ обраний шлях індивідуальної підходу до оздоровлення дітей.

Наші діти відносяться до спеціальної медичної групи. Для них передбачені комплексні оздоровчі заходи, які включають ощадливий режим, раціональне харчування, навчання елементам самомасажу, фізіотерапевтичну та медичну терапію.

Поряд з цим, ми намагаємося створювати сприятливу доброзичливу обстановку для кожної дитини, даємо можливість відчути всім вихованцям себе самостійним, впевненим і захищеним в будь-якій ситуації.

Встановлено, що протягом дошкільного періоду ослаблені діти відстають від своїх здорових однолітків не лише за абсолютними показниками добових обсягів основних рухів, а й за річними приростам середньодобової рухової активності. Разом з тим повноцінна рухова активність є запорукою успішного оздоровлення ослаблених дітей.

Умовою ефективності і досягнення комплексності оздоровчо - розвиваючої роботи з ослабленими дітьми є організація індивідуальної роботи на рухово - ігровій основі.

Удосконалюючи зміст індивідуальної роботи, ми запроваджуємо елементи креативної педагогіки з використанням варіативного фізкультурно-ігрового середовища, який має великий вплив на ефективність оздоровлення, використовуючи нетрадиційні методи оздоровлення, що поряд з лікувальними методами можна застосовувати при лікуванні органів дихання.

Індивідуальна робота проводиться у вільний час, відведений для самостійної діяльності дітей, індивідуально або з підгрупами по 2-4 дітей та складається з кількох розділів:

- комплекси вправ з використанням дихальної гімнастики;

- комплекси вправ з використанням вправ на формування правильної постави;

- масаж біологічно активних точок;

- горизонтальний пластичний балет,

- фізіотерапевничні заходи.

Враховуючи стан здоров'я, фізичний розвиток, підготовленість та інтереси дітей, педагог визначає мету індивідуальної роботи, добірку потрібного обладнання, інвентарю.

Проаналізуємо застосування вправ з ослабленими дітьми.

Найбільш ефективний це «горизонтальний пластичний балет». Це новий стиль роботи з дітьми запропонований кандидатом педагогічних наук доцентом М.М. Єфименко. Цей стиль роботи чинить на дітей колосальний позитивни фізичний, психічний і емоційний вплив. Використовуючи у своїй роботі ідею горизонтального пластичного балету, малюки занурюються в особливий світ рухів, музики, ритму, асоціацій і викликаних ними емоцій.

Горизонтальний - всі пози горизонтовані.

Пластичний - відбиває характер рухів. Всі рухи плавні, м'які, пластичні. Балет підкреслює, що фізичні вправи виконуються під музику. Це естетична складова рухової активності дітей. До неї входить знайомство з красивою класичної та сучасної музикою, бажано інструментальної. При прослуховуванні, якій народжуються асоціації зорових картин і образів.

Форма і стиль горизонтального пластичного балету як не можна краще підходить для роботи з ослабленими дітьми, тому що:

- режим горизонтовагних поз забезпечує природну, біологічно обгрунтовану послідовність формування поз і рухів: від положення лежачи на спині - до пози стоячи на високих колінах;

- хребет при цьому знаходиться в самому оптимальному положенні для корекції, розвантаження і розслаблення;

- діяльність серцево - судинної системи також проходить у щадному, розумному режимі (виключається надмірне напруження серцевого м'яза);

- музика та театралізація дозволяє створити у дітей під час вправ позитивний емоційний фон.

Дихальна гімнастика.

Для ослабленого дитячого організму правильне дихання, яке сприяє розвитку і зміцненню грудної клітини, є запорукою оздоровлення. Е. А. Аркіним були вказані засоби формування повноцінного дихання:

- навчання техніці дихання (дихання через ніс, із закритим ротом, глибокий вдих, тривалий видих);

- постановка відповідних співочих навичок - звукова гімнастика.

Основою всіх дихальних вправ є повне дихання. Його складові частини — верхнє, середнє і нижнє дихання.

Навчання правильному диханню і нормалізація відповідних функцій організму здійснюється шляхом застосування в роботі з дітьми ігрових методик. Дихання за системою цигун - це безперервний потік енергії. Він може поєднуватися з парадоксальною дихальною гімнастикою за Стрельніковою.

При захворюванні органів дихання у дітей, крім слабкості дихальних м'язів розвивається і порушення постави.Слабкість дихальних м'язів породжує не тільки уповільнення зростання з недостатнім розвитком основних фізичних якостей, а й деформації грудної клітки і хребта, і якщо не приймати ніяких заходів для виправлення постави, то розвивається викривлення хребта. Тому, поряд з комплексами дихальної гімнастики, для дітей цієї групи, необхідно проводити комплекси для формування правильної постави.

При проведенні індивідуальної роботи необхідно враховувати зовнішні ознаки втоми дітей.

Забарвлення шкіри обличчя, шиї. Легке почервоніння обличчя, спокійний вираз обличчя. Значне почервоніння обличчя, напружене вираження. Поява блідого носогубного трикутника, збліднення шкірних покривів

Масаж.

Масаж біологічно активних точок сприяє поліпшенню перебігу нервових процесів шляхом впливу на активні точки, допомагає розслабленню м'язів і нервово-емоційного напруження.

Кожен орган має своє представництво (зону) на шкірі, куди посилає інформацію про свій стан і звідки отримує інформацію про всі зміни зовнішнього середовища. Масаж біологічно активних точок підвищує захисні властивості організму людини. Під дією масажу організм починає виробляти свої власні ліки, такі як інтерферон, які дуже часто набагато ефективніше і безпечніше таблеток.

Очікувані результати.

- Підвищення рівня здоров'я дітей.

- Оволодіння навичками самооздоровлення.

- Усвідомлення дітьми поняття «здоров'я» і впливу способу життя на стан здоров'я людини.

Отже, індивідуальний підхій спрямований на регулювання стану здоров'я та рухової активності. Він позитивно впливає на психічний розвиток дошкільнят, на характер їхньої поведінки на особистісні якості. Поряд з цим вирішуються завдання зміцнення здоров'я дітей та їх повноцінного психофізичного розвитку.

Кiлькiсть переглядiв: 868

Коментарi