ОРГАНІ3АЦІЯ ПРЕДМЕТНО-РО3ВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В ДИТЯЧОМУ САДКУ

/Files/images/Изображение 028.jpg

Головна роль у становленні особистості дитини дошкільного віку належить оточуючим його дорослим. Тому, наскільки вони зможуть оточити малюка увагою й любов'ю, створити необхідні умови для його розвитку, залежить подальше життя дошкільника.

У цей період маленька людина активно пізнає навколишній світ, засвоює способи дій у побуті, грі, на заняттях; результатом накопиченого досвіду стають сюжетно-відображуючі ігри, а найважливіше досягнення цього віку - оволодіння активною мовою.

Одним з визначальних факторів виховання маляти є предметно-розвивальне середовище. Правильно організоване, воно допомагає дорослому забезпечити гармонійний розвиток дитини, створити емоційно позитивну атмосферу в групі, організовувати й проводити ігри-заняття і у такий спосіб привчати дітей до самостійних ігор з поступово ускладнюючим змістом.

Вихователі дитячого садка "Малятко" створюють таке розвивальне середовище в групі раннього віку:

/Files/images/263713_html_69124aee.png

ОСЕРЕДОК ЗНАЙОМСТВА ДИТИНИ З ОТОЧУЮЧИМ

- В ДНЗ створені умови, які забезпечують дитині психологічний комфорт та всебічний розвиток.

- Дошкільний вік – період активного дослідження різних якостей предметів. Ми допомагаємо дитині діяти, спілкуватись, досліджувати світ.

- В ознайомленні з предметами рукотворного світу вони дають дитині максимум свободи дій та маніпулювання (можна взяти в руки доторкнутись).

- При ознайомленні з об’єктами живої природи вони пам’ятають що малюк не бачить різниці між живою істотою та неживим об’єктом: «котик біжить, машинка теж рухається», тому вони приділяють велику увагу під час спостережень за живими істотами.

Пізнавальне відношення до світу у дітей раннього віку та молодшого віку виховують під час:

- Спостережень за цікавими для малюка об’єктами, явищами;

- Дослідження дітьми властивостей та якостей окремих предметів, прогулянок на свіжому повітрі.

- Продумана робота педагогів щодо/Files/images/Изображение 024.jpg організації вільного доступ до вікна в групі раннього віку. Спостереження з вікна дарують дітям радість та очікування дива. Спостереження з вікна за живими істотами та неживими об’єктами вихователь доповнює розповідями, невеличкими казками.

- Допомагає дітям пізнавати навколишнє середовище та природу центр «Пісок-вода».

ЦЕНТР «ПІСОК - ВОДА»

Центр «Пісок - вода» допомагає вихователеві в рішенні однієї з найважливіших завдань у розвитку дитини 2-3-4 років. Мова йде про самодіяльну гру-експериментування з різними підходящими для цього предметами й природними матеріалами.

/Files/images/Изображение 186.jpgОрганізовуючи ігри з водою й піском, педагог не тільки знайомить дітей із властивостями різних предметів і матеріалів, але й закріплює елементарні поняття про форму, величину, колір предметів, розвиває дрібну моторику дитини. Ігри з водою викликають позитивні емоції, сприяють внутрішній розкутості малюка. Пісок можна пересипати з долоньки в долоньку, із совка у форму, у нього можна закопувати різні предмети й відкопувати їх, будувати гірки, доріжки і т.д., а потім руйнувати й знову будувати.

Формування з піску можна вважати початком конструювання, воно змушує дитину зосередитися. Робота з дітьми в центрі «Пісок - вода» вимагає певних умов: тому центр розташовується так, щоб легко було проводити прибирання й щоб діти могли підходити до нього з усіх сторін.

Ігри з піском і водою стимулюють підвищення активності дитини у всіх сферах розвитку, наприклад:

- Математичний розвиток: Наповнювання різних посудин однаковими кількостями піску або води і порівняння, яка посудина містить більше матеріалу

Розвиток природознавчих умінь: Експериментальні дослідження та спостереження: "Що станеться, якщо я вкину кульки в цю воду?"./Files/images/SAM_4516.JPG

- Фізичний розвиток: Розвиток координації очей і рук при створенні конструкцій з піску, вдосконалення координації пальців і рук при переливанні з однієї посудини до іншої або намаганні взяти слизький шматок мила.

- Розвиток соціальних та культур них навичок: Взаємодія в малих групах у плануванні спільних дій і спільних іграх, переговори й досягнення домовленості про те, хто користуватиметься улюбленим глечиком.

- Емоційний розвиток: Допомога сумній дитині відчути комфорт і підняти настрій, створення можливостей для досягнення дитиною успіху,

Варіант комплектації

Для ігор з піском та водою ми використовуємо пластмасові ванни та великі миски вмонтовані в дерев’яні та металеві підставки. Ми використовуємо совки, різноманітні форми, невеликі іграшки для закопування (кульки, кубики, кільця й інші геометричні форми різних кольорів, двох розмірів), палички, грабельки, механічні іграшки.

Для ігор з водою - набір гумових і пластикових іграшок (фігурки рибок, черепашок, жаб, кораблики й ін.), сачок, черпак, друшляк, губки, різнобарвні пластикові м'ячики, набір іграшок з різних матеріалів (для гри «Що плаває, що тоне?», набір кольорових камінчиків, черепашок і т.п.)

ІГРИ З ПІСКОМ І ВОДОЮ

Гра «Дістань черепашку» («Дістань камінчик»)

Мета: розвиток уваги, координації рухів.

Зміст: На дно ємності з водою дорослий викладає кілька камінчиків, черепашок. Потім пропонує дитині дістати «скарб». Для цього він вибирає дуже гарний камінь або черепашку, розглядає їх разом з дитиною. Потім камінчик (або черепашка) опускається на дно (глибина не більше 15-20 см) і дитина повинна спробувати дістати його, відшукавши потрібний предмет серед інших каменів і черепашок.

Водяний шар звичайно затрудняє процес діставання, тому дорослий може трохи допомогти малюку.

Таке заняття можна рекомендувати батькам для ігор з дитиною на березі ріки, моря.

Гра «Піймай крижинку»

Мета: розвиток координації, рухів, знайомство із властивостями води.

Зміст: Вихователь опускає в ємність із водою 5-1 0 невеликих крижинок і говорить дитині: «Дивись, дивись, що відбувається. Крижинки булі великими, а стають маленькими. Давай їх рятувати!»

Дитина сачком, або черпаком дістає з води крижинки більшого розміру й складає їх у окремий посуд. Після того як всі крижинки будуть витягнуті, вихователь запитує: «Куди ділися інші крижинки? Що з ними стало? – Вони розтанули, перетворилися у воду».

Гра «Знайди кульку»

Мета: знайомство з якостями предметів - розміром, формою.

Зміст: Вихователь закопує в пісок невеличку кульку й просить дитину знайти її. Спочатку можна закопувати кульку на очах у малюка, потім так, щоб він не міг бачити дії дорослого.

Поступово ускладнюючи завдання, вихователь закопує два предмети, наприклад кульку й кубик, а потім просити знайти кубик. Можна закопувати предмети, однієї форми, але різної величини.

Гра «Печемо печиво»

Мета: знайомство із властивостями піску, розвиток моторики й координації рухів.

Зміст: У центрі «Пісок - вода» в одній ємності перебуває сухий пісок, в іншій - вологий. Вихователь показує маляті гарні форми різного фасону й пропонує спекти печиво. Дитина намагається виконати дії як із сухим піском, так і з вологим. Поступово, у результаті ігор із сухим та вологим піском, вона розуміє, що із сухого піску нічого не можна побудувати, а з вологого й мокрого - можна. При необхідності вихователь надає допомогу маляті або керує його діями словесно.

ЦЕНТР РО3ВИВАЛЬНИХ ІГОР

/Files/images/123 001.jpgВсі іграшки й посібники, які оточують малят, тією чи іншою мірою впливають на його розвиток. У даному місці в групі зібрані ігри, спрямовані на розвиток сенсорного сприйняття, дрібної моторики, уяви, мови.

Варіант комплектації

Мотрійки із трьома, чотирма вкладишами; коробки з маленькими іграшками, вкладиші різної форми, миски, стаканчики, циліндри, ковпачки; набір предметів червоного, жовтогарячого, жовтого, синього, фіолетового, чорного, білого, зеленого кольору; іграшки-шнурівки різного вигляду; сюжетно-дидактичні панно із зображеннями тварин, рослин і інших предметів. що прикріпляються на ґудзиках, кнопках, «липучках»; різні види мозаїк; набір «Маленький майстер»; лото по різних тематиках, настільно-друковані ігри; складані кубики; набори кубів і куль різної величини й кольору. У цій же зоні зібрані різні види конструкторів і будівельного матеріалу; невеликі іграшки для обігравання будівель.

Гра «Знайди такий же»

Мета: розвиток уваги.

Зміст: Вихователь пропонує дитині вибрати з 4-6 кульок такий же (за кольором, величиною, малюнком), як той, котрий у нього в руках, або знайти такий же кубик, будиночок і т.п. Щоб дитині було цікавіше грати, можна відгадувати з ним предмети по черзі іноді спеціально помиляючись, при цьому намагатися, щоб малюк ці помилки помітив. Можна ускладнити гру, збільшуючи кількість предметів, розходження яких не так помітні.

Гра «Побудуємо вежу»

Мета: розвиток уміння виконувати дії із предметами різної величини.

Зміст: Для гри необхідні кубики різних розмірів. Запропонуйте дітям побудувати вежу. Важливо, щоб вони на власному досвіді переконалися: для того щоб вежа була стійкою, внизу повинен стояти найбільший кубик, а чим вище, тим кубик менше. Варто привчати дитину ретельно відбирати кубики, знаходити щоразу найбільший. Для порівняння кубики треба прикладати один до іншого. Надалі можна запропонувати побудувати з кубиків драбинку.

ОСЕРЕДОК СЕНСОРИКИ/Files/images/gramoti/SAM_4524.JPG

1. Сенсорний осередок є частиною центру розвиваючих ігор. Робота з дидактичними іграми організовуються в групі по двох напрямках:

Проведення ігор-занять із невеликою підгрупою дітей і індивідуально. Мета таких занять - розвиток сенсорних здібностей, тобто уявлень про величину, колір, фактуру предметів.

2. Спонукання малят до самостійних дій з дидактичним матеріалом. Дорослий спостерігає за роботою дитини, при необхідності надає допомогу, схвалює.

Комплектація дидактичного столу стандартна: пірамідки, вкладиші різного типу, різнобарвна рахівниця, гірки для катання предметів, набір об'ємних геометричних форм. У процесі роботи вихователь додає необхідний дидактичний матеріал.

Гра «Допоможи фігуркам потрапити в будиночок»

Мета: розвиток сприйняття форми, розміру предмету.

Зміст: Вихователь виставляє на стіл коробку з отворами різної форми й об'ємні геометричні фігури (куб, куля, циліндр, призма, прямокутний брусок), по 2-3 штуки кожного виду. Пропонує дитині допомогти фігуркам потрапити в будиночок: для цього треба знайти потрібний отвір для кожної фігури.

Завдання дорослого не підказувати малюку, а заохочувати його пробувати й підбирати потрібний отвір, перебираючи можливі варіанти, повертати фігури складної форми так, щоб домогтися відповідності розвороту формі отвору. Необхідно стежити, щоб дитина не проштовхувала фігури у отвори силою.

ОСЕРЕДОК СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ ТА ТЕАТРАЛІЗОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

/Files/images/foto3.jpgДля успішного розвитку дітей важливо, щоб вони з дитинства надбали життєво необхідні знання про навколишні предмети і явища, опанували певними навичками дій із цими предметами. Малята дуже спостережливі. У грі вони намагаються наслідувати дорослим. У ігровій кімнаті зібрані іграшки й предмети, які максимально наближають дітей до навколишніх їх предметів побуту. Ігрові меблі: кухня, ліжко, колиска, столик, крісла й т.д. Іграшки: ляльки, пупси, комплекти постільної білизни, спальні приналежності, набори одягу для ляльок, набори посуду й т.д.

Вихователь проводить ігри-заняття з використанням іграшок. Мета цих занять: розширювати уявлення дітей про призначення предметів, учити діям з ними, перенесенню отриманих знань і навичок у самостійні ігри й повсякденне життя.

Осередок сюжетно-рольової гри ми розташували в кутку групової кімнати. Таке розташування зручне тим, що цей осередок знаходиться в стороні від шляхів інтенсивного руху, і його легко захищати від втручання дітей, які не беруть участі у грі. Цей затишний, напівзакритий куточок заохочує дітей до перевтілювання, добре видимий з будь-якого місця групи та достатньо гнучкий, аби задовольняти зацікавлення дітей і змінювати теми дитячих ігор.

КУТОЧОК РЯЖЕННЯ

Полюбляють діти гратися в куточку для ряження. Він є невід’ємною частиною сюжетно-рольової гри та драматизації. Малята наряджаються, вибирають одяг, прикраси, позують перед дзеркалом, отримують заряд позитивних емоцій. Так зароджуються основи театралізованої діяльності, та можливість спілкування з оточуючим світом./Files/images/SAM_4508.JPG

Треба запропонували дітям хусточки, шарфи, та блайзери різного кольору, спіднички, фартушки, віночки, стрічки, банти, заколки, намисто, сумочки.

ОСЕРЕДОК РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ

Створення умов для реалізації однієї з основних потреб дитини - потреби в русі є важливим завданням при організації предметно-розвиваючого середовища. Формування зони рухової активності вимагає від вихователя продуманого, грамотного підходу, тому необхідно виділити в групі місце, яке б дозволяло дітям вільно рухатися.

Зону рухової активності треба розділити на дві частини. В одній частині згруповати великі спортивні модулі, такі як гірка, сухий басейн, гойдалка, шведська стінка. У іншій (вона може перебувати в спальні) прокласти «Доріжка здоров'я», яка включає масажні килимки, гімнастичну лаву, гумові кільця, килимки різної фактури. Тут же перебувають м'ячі, гімнастичні палки, султанчики, масажні м'ячики й інші посібники, необхідні для проведення ранкової гімнастики й гімнастики пробудження, для організації рухливих і самостійних ігор дітей цього віку.

Гра «Дзеркало»

Мета: розвиток уваги; координації рухів.

Зміст: Ця гра навчить дитину уважно стежити за рухами дорослого й наслідувати ім. Вихователь пропонує маляті повторювати всі його рухи: піднімає одну ногу - дитина теж; вихователь тупотить ногою - дитина теж; вихователь присідає і дитина робить ту ж дію.

Тут є великі можливості варіювання рухів. Ускладнюючи, можна запропонувати малюку повторити ряд послідовних дій.

Така гра може бути складовим елементом ранкової зарядки. Вона допомагає розвивати в дитини вміння виконувати дії за показом й словесній вказівці дорослого.

Текст супроводжується рухами-імітаціями. Зі словами «солодко засинали...» діти лягають, на килим, закривають очі й удають з себе сплячих. Потім гра починається знову.


/Files/images/SAM_4502.JPG

КУТОЧОК 3ОБРАЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ранній вік, а потім і весь дошкільний, найбільш сприятливі для розвитку образотворчої діяльності, тому так важливо створити для неї підходящі умови.

Куточок зображувальної діяльності приносить радість, піднесення та задоволення малим дітям. Його головним завданням є виховання творчості дітей, їх допитливості, уяви та ініціативи.

Куточок образотворчої діяльності - це місце, де знаходиться рулон паперу (можна шпалери), що розкручується вільно, двосторонній мольберт для малювання фломастерами й крейдою, набори олівців, фломастерів, крейди. Біля мольберта повісити дитячі халати-сорочки, які діти одягають під час малювання, щоб не забруднити одяг.

ОСЕРЕДОК МУЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Музика несе в собі багатий потенціал для сприяння розвитку дітей. Її найбільш очевидною роллю є емоційний розвиток. Музика нами використовується для заспокоєння, комфорту, розваги та виховання. Діти, які бояться чи соромляться розмовляти під час групових занять, часто приєднуються до інших у пісні чи танці.

Для музичного розвитку зібрати музичні інструменти: сопілочки, барабани, брязкальця, музичні іграшки тощо.


/Files/images/SAM_4499.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 14319

Коментарi

  • JennTig

    2017-04-07 20:27:17

    Zac Brown Band is a famous country singer, so don't miss the possibility to visit [url=http://zacbrownbandtourconcerts.com/]Zac Brown Band concert tour[/url]...

  • Cidessenak

    2017-03-07 02:23:16

    Acai Berry - How Come Acai Berry Supplement Fantastic For You? Is employ this product certified fair trade? There are many copycat companies seeing that are creating products get been low in quality certainly not use one of the most beneficial associated with extracting the juice over berries. Most because they came from are concerned with their bodies know the health benefits of acai berry products. They were used for centuries in The philipines by ancient medicine men of all ages. The people in the Country just started using Acai in air filter couple of years, the actual several endorsements from renowns...

  • TannerPar

    2017-03-04 08:00:42

    Acai Berry - How Come Acai Berry Supplement Useful For You? Is the product certified fair trade? There are many copycat companies seeing that are creating products that happen to be low in quality and won't use the most beneficial process of extracting the juice over berries. Most people who are serious about their bodies know around the health benefits of acai berry products. They have been used for centuries in Brazilian by ancient medicine adult males. The people in the Aid businesses just started using Acai in advertise couple of years, the actual several endorsements from actresses...

  • Richardrep

    2015-07-29 11:32:19

    [url=http://groundwartanks.ru]скачатьground wart tnks[/url] Игра Ground War Tanks - новый проект в "танковой" тематике. Весь необычный трехмерный мир переносится в браузерную программу. Для игры вам нужно скачать лишь маленькую программу и сразу же перенестись на поле боя. Стоит лишь один раз сыграть в ground war tanks, как вы больше не сможете остановиться. Вы сможете поучаствовать в масштабных боях с реальными людьми. В игре можно использовать смертоносное оружие, которое улучшается от боя к бою...

  • ThomasOl

    2015-07-01 17:25:49

    [url=http://poisktour.com/]лучший сайт поиска туров[/url] Скоро отпуск, и вы давно мечтали о путешествии. Ведь хотелось бы не лишь хорошо отдохнуть, но и увидеть что-либо новое, невиданное, посетить новые экзотические места, познакомиться с какой-либо культурой. Однако никак не можете определиться, где и как лучше приобрести тур, учитывая конкретную сумму средств. [url=http://poisktour.com/kuda-poehat-otdohnut-v-2014-godu.html]что можно взять в ручную кладь в самолет 2014[/url] Зайдя на poisktour...

  • EugenecIx

    2015-06-08 11:58:15

    [url=http://satinet.info/ekspress-am5/]чукотка зона покрытия спутников[/url] Наш вебресурс является популярным информационным вебресурсом, где любой пользователь может узнать свежие события из области спутникового Интернета и ТВ в РФ. Наш вебсайт рассказывает обо всех ноу-хау и событиях в области спутникового Интернета и телевидения, произошедших как в нашей стране, так и за её пределами. На страницах нашего сайта вы узнаете также о зонах покрытия отечественных спутников и о рейтинге отечественных провайдеров, о оборудовании для спутникового тв и интернета, а также об актуальных версиях прошивок тюнеров...

  • Е

    2015-05-25 19:06:43

    Спасибо, пригодилось!...