Музика в родині

Музика в родині може використовуватися як у вигляді занять з дітьми, так і в більш вільних формах - як розвага, самостійне музикування дітей, вона може звучати і фоном для іншої діяльності. У заняттях з дітьми роль батьків активна - це спільне слухання музики, спільне музикування (спів, гра на музичних інструментах, музично-ритмічні рухи, ігри з музикою).

До менш активних форм керівництва дорослого відносяться слухання грамзаписів музичних казок, музики до мультфільмів, самостійне музикування дітей. Дорослий може втручатися у цю діяльність, лише щоб допомогти дитині-перевернути платівку, підібрати мелодію і т.д. Дитина повинна відчувати, що йому завжди нададуть підтримку, приділять увагу.

Більш вільна форма музичної діяльності-слухання музики одночасно з іншою діяльністю (тихими іграми, малюванням). Сприйняття музики у такому випадку може бути фрагментарним. Музика звучить фоном для інших занять. Але і таке сприйняття, вільне, не супроводжене бесідою, корисно для розвитку і збагачення музичних вражень дошкільників, накопичення слухового досвіду.

Рекомендується використовувати таке слухання музики і з маленькими дітьми, щоб вони звикали до інтонацій різної за стилями музики.

Музика може звучати і під час ранкової гімнастики. В цьому випадку потрібно підбирати легкі, танцювальні, ритмічні мелодії.

Таким чином, родинне музичне виховання дуже важливо для різнобічного розвитку дітей. І батьки повинні прагнути найбільш повно використовувати його можливості.

/Files/photogallery/1193341028_11.jpg

МУЗИЧНА ГРАМОТА


"НАВЧАЙТЕ ДИТИНУ СЛУХАТИ МУЗИКУ"

Д.Б. Кабалевський в одному зі своїх доповідей наводить такий приклад: «Якось привівши до вчительки музики свою семирічну доньку, її мати запитала:« Чи варто вчити дівчинку музиці: чи є у неї для цього достатні здібності »Замість відповіді вчителька задала своє запитання?: «А ви питали у викладачів фізики, географії, історії чи є у вашої дочки здібності до фізики, географії, історії? Вас же не дивує те, що вона буде вивчати в школі всі ці предмети, хоча можливо не стане ні географом, ні істориком, ні фізиком. Чому ж музикою, цим чудесним створенням людського генія, без якого не може прожити своє життя ні географ, ні історик, ні фізик, повинні займатися тільки обрані, особливо обдаровані діти? »

Дитині потрібно допомогти побачити і зрозуміти прекрасне. Дорослі повинні навчити її бачити красу в природі, в праці. У тому числі і в мистецтві, навчити хвилюватися і радіти, чути трель солов'я, дзюрчання струмка, бачачи, як людські руки створюють прекрасне своєю працею, не залишатися байдужим до гарної картини. До пам'ятника архітектури, до народної пісні, до музики. Людина, якій у дитинстві розкрили вікно у світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя. Вона будить його думку і почуття, розвиває творчу фантазію, формує художній смак.

Сім'я повинна допомогти дітям полюбити і зрозуміти хорошу музику. Вже з дитячих років дитини потрібно долучати до музичної культури. Діти, які відвідують дитячий садок, отримують музичне виховання під керівництвом музикантів-педагогів. Вони захоплено співають пісні композиторів, народні пісні, з великим задоволенням танцюють, грають. Їх вчать слухати музику. Батьки повинні цікавитися чого навчають дитину на музичних заняттях, що він співає. Важливо викликати у нього бажання і вдома співати ті пісні, які він вчив у дитячому садку. Придивіться, яке відношення до музики виявляє Ваша дитина. Якщо вона байдужа, то це погано! Значить, музика не стала її потребою. Адже саме сім'я головний помічник дитячому садку у залученні дітей до музичної культури.

У сім'ї найбільш доступними засобами залучення дітей до музичного мистецтва є слухання музики. Якщо дитина з малих років «зустрічається» з піснею, інструментальною музикою, якщо в сім'ї люблять і розуміють музику і так само ставлення до неї намагаються передавати і дитині. То тоді і вона починає розуміти і любити її. Для слухання дітям підійдуть народні пісні та мелодії, які цінні своєю мелодійністю, різноманіттям форм. Вибирати треба найбільш доступні і виразні пісні. Наприклад, «Котику сіренький», «Два веселі гуси», «Вийди, вийди сонечко», та ін. Це і пісні інших народів. Наприклад, чеські, угорські, білоруські, російські та ін. А також пісні та інструментальна музика російських та зарубіжних композиторів класиків.

По радіо і телебаченню організовуються цикли музичних передач, концерти для дітей. Вони доступні, цікаві своїм змістом, динамічністю, яскравістю, образністю. Під час перегляду таких передач батькам не можна відволікати дитину розмовами, шумом, додатковими поясненнями. Нехай вслухається, зосередиться, вдумується.

З великим задоволенням діти слухають, як грають дорослі в сім'ї на фортепіано, баяні, скрипці і самі прагнуть навчитися грати. Це бажання потрібно підтримувати, створюючи необхідні умови для того, щоб підготувати дітей для занять у школі, музичній школі, студії.

Дитячі музичні іграшки - чудові супутники в житті дитини, привчають її доцільно використовувати свій час. Гра на дитячих музичних інструментах сприяє вихованню у дітей цілого ряду позитивних якостей: завзятості, наполегливості, посидючості, активної уваги, витримки, волі.

Навчайте дітей слухати і розуміти музику. Адже «музичне виховання - це не виховання музиканта, а, насамперед, виховання людини».

/Files/photogallery/33102566_YElf2.gif

/Files/images/risunok4(1).png

Поради батькам:

- надавайте дитині можливість слухати досконалі за формою, доступні для розуміння сольні та хорові твори;

- підтримуйте бажання слухати музику, емоційно відгукуватися на неї, передавати свої враження;

- виважено ставтесь до вибору дитиною музичних творів для прослуховування, пропонуйте її увазі не лише легку, ритмічну дорослу музику, а й класичну та дитячу;

- вправляйте дошкільників у визначенні жанру музичного твору, називанні інструмента, на якому він виконується;

- використовуйте музику в аудіо – та відеозаписах;

- організовуйте перегляд доступних дітям за змістом оперних і балетних вистав, відвідування концертів, музеїв;

- навчайте дитину розрізняти “музику природи” – співи птахів, звуки різних комах, шелест листя дерев та хвиль води тощо, порівнювати природну музику зі створеними людьми мелодіями, знаходити в них спільне та відмінне;

- використовуйте високохудожню музику з яскравими образами, різними настроями, під яку дитина може по-різному відтворювати ходьбу, біг, стрибки, рухи танцю тощо;

- розвивайте вокальні дані дошкільника, його музичні та акторські здібності; - вправляйте дитину в умінні співати дзвінко, легко, правильно інтонуючи мелодію;

- викликайте в дошкільника піднесене, радісне самопочуття від співу;

- навчайте сприйнятливості до емоційної реакції на музичний твір;

- залучайте дитину до спільних співів;

- сприяйте виникненню бажання придумувати нескладні мелодії;

- залучайте до театрально-ігрової діяльності;

- створіть театр вдома: розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, інсценізуйте знайомі літературні твори, казки, оповідання, вірші;

- звертайте увагу дитини на осмислення змісту художніх творів, особливості характерів та поведінки різних персонажів;

- навчайте оволодівати засобами емоційної виразності, виражати почуття мімікою, жестами, інтонацією, словами; вправляйте в цьому;

- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу, схвалюйте вдале виконання ролі;

- відвідуйте разом з дітьми театри (ляльковий, драматичний, юного глядача тощо).

/Files/images/risunok6.png/Files/images/risunok657.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1204

Коментарi