26 квітня - Міжнародний день пам'яті Чорнобиля

/Files/images/bbloteka/+.gif

На жаль Україну в світі знають як країну, в якій сталася жахлива техногенна катастрофа - вибух на Чорнобильській АЕС 26 квітня 1986 року.
Ця біда торкнулася сотень тисяч українців - ліквідаторів, переселенців, дітей та дорослих. Завдяки мужності ліквідаторів, ми сьогодні можемо лише згадувати про ті події. Без самовідданого героїзму тих мужніх людей, наслідки могли б бути набагато гірші. І невідомо, чи багато хто з нас зміг би сьогодні мати таке щастя - насолоджуватися життям.

В дошкільному закладі проведені тематичні заняття з дітьми старшого дошкільного віку, де вихователі разом з дітьми вшановували світлу пам'ять захисникам-ліквідаторам цієї сумної трагедії.

Готуємось до школи!

/Files/images/gominkiy12.jpg

В перший клас, як в перший раз!

Наші діти так швидко ростуть… Я гадаю, скоріш за все, ви це вже помітили.Згадайте, якими ви були щасливими від першого слова, яке злетіло з вуст вашого малюка, а промайнула мить і він зробив перші кроки. І здається, ще вчора його маленькі ніжки вперше перейшли поріг садочка… Ці події – незабутні. Чи не так? Пройде зовсім небагато часу, ви незчуєтесь, як уже з таким хвилюванням і трепетом – ведете майбутнього школярика до "Храму знань", як колись ваші батьки поспішали із своїми первачками на перший дзвоник. Цей день повинен бути святковим і світлим, адже дитина запам’ятає його на все життя. Тому й необхідно підготуватись до нього завчасно.

Пропоную вам невеличкий план дій, коли вашому чаду виповниться п’ять років. І, на мою думку, це є граничним віком у підготовці до школи.

Отже, Крок перший. Потрібно знайти школу у яку малюк ходив би залюбки. Із першими днями осені, зробіть своєрідну цільову прогулянку разом із дитиною, адже вона хоч і маленька, але вже особистість і врахування її думки, щодо цього питання – буде неабияким підгрунттям для моральної підготовки.І не забувайте, що саме вона буде навчатись у вибраному закладі найближчі дванадцять років. Хочу полегшити ваш вибір, запропонувавши критерії на які слід звернути особливу увагу:

  • близькість і безпечність шляху від вашого будинку до школи;
  • рівень матеріальної бази;
  • організація дозвілля (наявність груп продовженого дня, а також гуртків);
  • їдальня (її санітарні умови,якість і вартість обідів);
  • зверніть увагу у якому стані спортивний майданчик і зал).
  • Крок другий. Якщо школу визначено – поцікавтесь, чи існують при ній підготовчі курси. За відсутності таких, дізнайтесь базовий рівень знань необхідний для зарахування до школи. Але за їх наявності неодмінно запишіть туди свого дошколярика. Це буде більш м’який перехід від безтурботного дитинства –до першої відповідальності і обов’язків.Крім того, на цих уроках викладачі готують своїх майбутніх першокласників. При цьому, мушу зазначити, що ці класи у деяких школах не безкоштовні.

/Files/images/gominkiy14.jpg

Крок третій. Він має скоріше матеріальній аспект, а ніж організаційний. Його підготовка розпочинається десь близько з червня – місяця. Підберіть шкільну форму,спортивний одяг, взуття – відповідно до вимог вибраного вами закладу. Далі за рекомендацією вчителя потрібно придбати канцелярське приладдя: зошити і альбоми виготовлені з якісного паперу; безпечні точили; ручки й олівці як прості, так і кольорові, але пам’ятайте вони мають бути зручними при написані,а чорнила із паст не повинне розтікатись; різноманітні обгортки для зошитів та книжок; пенали не громіздкі але місткі; лінійки із чіткими лініями і розмітками. Купуючи гумку, надавайте перевагу не так яскравим і пахучим, як тим, які при стиранні не залишають плям …Обираючи ранець,зауважте на його якість. Зверніть увагу на правильність кріплення та розташування ремінців. І взагалі вибір портфелика нагадує цілу науку,але гадаю, ввічливі продавці з радістю допоможуть знайти вам гідний варіант, який не тільки задовольнить можливості вашого гаманця, але й бажання дитини.

А на завершення, коли усе вже зроблено та зібрано, без зайвих вагань, першого вересня крокуйте до школи, у захоплюючу "країну знань". Батьківська впевненість і турбота додасть наснаги вашим уже школярам, які цього дня трішечки підросли, але ще такі маленькі. В них попереду ще багато досягнень.

Семінарські заняття

Хай щастить, вам і вашим діткам!

/Files/images/proekt.gif

СПІЛЬНА РОБОТА ДНЗ ТА ШКОЛИ В ІНТЕРЕСАХ ДІТЕЙ

(Презентаційні матеріали)

Спільна робота дошкільного навчального закладу та школи в інтересах дітей ПроектЗавдання проекту - Пошук шляхів оновлення та вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти; - Спрямування самостійної та самоосвітньої діяльності на розв'язання проблеми наступності й перспективності у навчанні та вихованні дошкільників та молодших школярів;

- Вдосконалення психічних, розвивально-виховних та дидактичних засад здійснення наступності і перспективності;

- Систематичний аналіз наявних труднощів в роботі вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів.

Педагоги та батьки шукають відповіді на запитання:

Чи стане школа для дитини школою радості?

Як зберегти фізичне і емоціональне благополуччя дитини?

Як допомогти дитині пристосуватися до шкільного життя?

Складові успішності на шляху садок-школа Гармонійний фізичний , психічний розвиток Адаптація до соціальних змін Готовність до активної взаємодії з школою Своєчасна розумна допомога дорослих

Рівень розвитку довільної сфери вихованців старших груп дошкільних навчальних закладів

ПЕРША СКЛАДОВА – психічної готовності до навчання в школі:

ДОВІЛЬНІСТЬ УВАГИ – уміння дітей свідомо підкоряти свої дії правилу, орієнтуватися на задану систему вимог, уважно слухати і точно виконувати завдання.

Мотиваційна готовність до навчання у першому класі загальноосвітньої школи вихованців старших груп ДНЗ

ДРУГА СКЛАДОВА шкільної зрілості:

МОТИВАЦІЙНА ГОТОВНІСТЬ – це інтерес та бажання ходити до школи, готовність прийняти нову для дитини соціальну роль.

Мотиваційна готовність зумовлюється пізнавальною спрямованістю дошкільника, яка розвивається на основі властивої людям допитливості, набуваючи характерних рис перших пізнавальних процесів: прагнення пізнавати нове, що несе в собі школа, бажання опановувати грамоту і читання.

Рівень психічного розвитку вихованців старших груп ДНЗ

ТРЕТЯ СКЛАДОВА шкільної зрілості:

РІВЕНЬ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ – це закономірний перехід від одних психологічних новоутворень до інших. Це розвиток відчуття, сприйняття, запам”ятовування, мислення, уваги, спілкування, мовний розвиток, самостійність, саморегуляція.

ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ (ШКІЛЬНА ЗРІЛІСТЬ) як такий рівень морфологічного, функціонального, психічного та соціально-психологічного розвитку дитини, при якому вимоги систематичного навчання не будуть порушувати її здоров’я

ФІЗИЧНА ГОТОВНІСТЬ :

відповідність віку росту, ваги, об’єму грудей, тонусу м’язів, пропорцій тіла, стану шкіри;

стан зорового та слухового аналізаторів;

загальний стан здоров’я;

стан ЦНС;

тонка моторика як готовність руки до точних та дрібних рухів

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ:

пізнавальна активність;

розвиток пізнавальних психічних процесів (сприйняття, пам’ять, мислення, увага, уява);

загальна обізнаність;

сформованість пасивного та активного словникового запасу

ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ:

відносна саморегуляція;

відносна емоційна стійкість, зменшення імпульсивних реакцій;

відносна стійкість до стресу;

вміння ставити мету, приймати рішення;

вміння самостійно виконувати завдання за наочним прикладом

ОСОБИСТІСНА ГОТОВНІСТЬ:

потреба у спілкуванні;

сформованість якостей спілкування з однолітками та дорослими;

позитивна самооцінка;

нестійка особистісна тривожність

Вплив педагогічних кадрів на процес розвитку особистості дитини

Створення сприятливого розвивального середовища в дитячих колективах старших груп ДНЗ;

Спостереження за особливостями індивідуального розвитку дитини в ДНЗ:

Забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості;

Визначення психічної готовності дітей до школи;

Розробка програми щодо подальшого розвитку індивідуальності кожного учня;

Психолого-педагогічна допомога учням із низьким рівнем адаптації до умов шкільного життя.

Основні напрямки роботи Організаційно- педагогічна робота Робота з сім'єю Методична робота

Організаційно-педагогічна робота:

Вдосконалення соціально-педагогічного патронату ( охоплення дітей 5-річного віку дошкільним вихованням);

Доцільнысть впровадження “ Школи майбутнього першокласника” ;

Проведення спільних позакласних заходів.

Методична робота:

Традиційні форми роботи:

-спільні наради;

-методичні обєднання;

-педагогічні виставки;

-обмін досвідом;

-взаємовідвідування занять, уроків.

Впровадження в систему методичної роботи нетрадиційних форм:

- конкурси;

-методичні посиденьки;

-КВК.

Форми роботи з сім'єю:

Відвідування вчителями батьківських зборів у ДНЗ. Знайомство з батьками першокласників;

Лекції для батьків;

Анкетування батьків майбутніх першокласників;

Робота консультпункту для батьків у ДНЗ та школі;

Оформлення у ДНЗ і школі постійного куточка “Поради батькам майбутніх першокласників”;

Засідання круглого столу;

Зустрічі батьків майбутніх першокласників з представниками служб: медичної, психологічної, соціальної, правової;

Батьківська конференція.

Що очікуємо від проекту?

Зростання психолого-педагогічної культури педагогічних кадрів, підвищення фахової майстерності;

Створення особистісно-розвиваючої моделі навчання і виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;

Створення психологічного комфорту під час перебування дитини в навчальному закладі, передумов для кращого входження у повноцінну навчальну діяльність;

Скорочення термінів адаптації дитини до школи;

Рання діагностика та прогнозування шкільних труднощів, перспективного розвитку, своєчасної психолого-педагогічної допомоги;

Раціональна організація навчального процесу з урахуванням індивідуальних, вікових і типологічних особливостей кожної дитини;

Збереження здоров’я дітей, формування здорового способу життя.

Марія Приймаченко

Кiлькiсть переглядiв: 438

Коментарi